Monday, 27 October 2014

mengemas peti sejuk

assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

hari ini saya nak cerita pasal projek mengemas semalam.. mengemas peti sejuk.

mula2 semua barang2 dalam peti sejuk tu saya keluarkan. letakkan kat lantai aje..    peti sejuk ni saya tak isi banyak barang..   hanya makanan isi yang mudah rosak aje macam sayur, telur, bahan buat kek dan sebagainya. inilah pemandangannya. cinonet aje kan? botol air sejuk pun tak ada. saya tak suka minum ais so tak adalah air dalam peti sejuk tu....

ini pemandangan sebelum proses mengemas.  banyak jugak plastik yang bersepah terutama sekali dekat pintu.. entah2 dah expired.. hihihi


selepas mengemas...


beginilah rupanya lepas proses mengemas.  macam tak banyak beza pulak dengan sebelum.. hihihi.  masih banyak ruang lagi kan?? macam saya bagitau sblm ni.  tak banyak yang diisi dalam peti sejuk ni. sebab tu saya beli yang comel aje..  

nanti saya cerita pasal freezer pulak ye.. (yang ini kena besar sebab selalu beli untuk stok seminggu, tak termasuk kalau en hubby pergi memancing, boleh jadi untuk stok sebulan atau lebih.....)

bye...bye....

like