Friday 21 August 2015

ruang menonton TV yang simple

assalamualaikum semua

seperti mana yang dijanjikan sebelum ini, saya nak bercerita pasal ruang menonton saya yang sangat simple..

Saya kata simple sebab tak banyak deco2 yang saya buat kat ruang tu...

masa raya yang baru sahaja berakhir adalah jugak saya hiaskan dengan bunga hidup kat atas meja tu dengan meletakkan beberapa bekas biskut..

saya guna tupperware aje. selamat.
kalau balang kaca asyik nak kena jeling aje kat anak2 sebab takut bekas daripada 1 jadi banyak...
nak membersihkan pun susah...

tapi bila raya dah habis, bekas biskut pun saya dah pindahkan ke dapur..
bunga segar tu of couse lah dah layu.  saya keringkan untuk jadikan potpouri (betul ke saya eja ni?? hentam ajelah)..

beginilah  lah rupanya semasa raya hari tu..


sofa merah tu saya letak kat tepi dinding.  meja kopi (beli kat Court aje) tu saya alaskan dengan kain dan diserikan dengan bunga segar. nampak kat situ yang saya tak ada seni mengubah.  saya main letak aje bunga tu. pasu pun guna botol mineral yang dipotong pada atasnya.  kelopak bunga ros yg gugur tu sy biar aje atas meja..  di mata saya nampak menarik pulak.. kalau nak tahu itulah sahaja kuih raya yang ada kat rumah saya... semua home made tau.. sendiri bikin ada 3 jenis dan selebihnya kerepek yang emak saya buat...

bila dah lepas raya pulak, saya ubah sikit lokasi sofa tu..


sebelum ni sofa tu rapat kat dinding kan?.. kurang praktikal sebab akan menganggu ketenangan menonton TV. sekejap2 ada orang lalu kat depan mata.  kesudahannya saya tolak ke depan sikit sebaris dengan rak buku coklat tu. meja pun saya anjakkan ke depan juga.  Meja ni perlu sebab sambil tengok tv kadang2 nak minum air lah terutama sekali anak2 saya yang suka mengunyah sambil tengok TV. Remote pun boleh letak kat meja tu.. tak adalah bersepah2 atas lantai.  bunga segar dah tak ada, ganti dengan bunga plastik pulak ye..


yang ini pemandangan dari sudut lain pulak.. TV tengah terpasang perlawanan bola JDT lawan Perak..

rak coklat tu saya masih belum sempat nak mengemas. dalam tu macam2 khazanah ada.. album gambar pun parking kat situ jugak... nanti2 lah..

sekian entry saya untuk kali ini. Wasalam




No comments: