Wednesday 6 January 2016

roti jala bersama durian lempuk

assalamualaikum semua


kadang2 bila datang kerajinan memasak melampau2 pulak jadinya.  sebelum ni saya pernah syer entry resepi roti jala di sini.  untuk entry kali ini saya ubah suai sikit dengan menggunakan durian sebagai pelengkap  hidangan.

untuk membuat durian lempuk saya cuma masak isi durian yang telah dibuang biji bersama2 dengan gula.  kadar gula tu ikut taste sendiri. bila gula dah sebati dengan durian siaplah.


untuk versi kali ini roti jala saya berwarna hijau epal. (saja nak tukar angin. biasanya warna kuning).
guna sahaja non stick pan.  tak payah susah2 nak bubuh minyak dan lebih sihat..



 

Roti jala bersama sos durian dan air milo panas.  siaplah hidangan lengkap untuk sarapan pagi atau minum petang.  saya buat untuk sarapan pagi.



  selamat mencuba...

sekian, wassalam



No comments: