Monday 23 May 2016

Cat show

assalamualaikum dan selamat sejahtera semua

Kepada peminat kucing mesti u'll semua tahu kisah oh my jep yang famous di FB tu. saya pun terfollow juga FB dia.  dengar2nya nak dibukukan dah kisah komik si jep tu. glamour betul si jep kucing montel tu..

al kisahnya, hari Sabtu yang lepas adalah program Cat Show. maklumat pasal cat show ni saya dapat daripada FB ini.  So lepas anak2 habis TWD jam 2.15 ptg, kami pun pergilah ke Giant Petrajaya.  sambil2 tengok meow, saya nak shopping kat Giant dan singgah ke pasar malam yang terletak di depan bangunan Giant tu.

sampai aje kat tempat pameran kuching tu, ternampak pulak seorang mamat tengah pegang ular sawa albino ni (betul ke namanya???). laju2 aje tangan snap gambar... nak suruh saya pegang ular tu idak lah.... serammmm.


Memang ramai rupanya peminat kucing ni.  masa ni masih ramai lagi orang. padahal dah jam 3 petang.  saya kongsikan sedikit gambar di tapak Cat Show ini.







kebanyakan kucing yang ada di tapak ini tertidur keletihan. maklumlah dari pagi lagi mereka dibawa ke sini.  memang stress lah..

sempat juga anak2 berposing kat sini..


lepas tengok kucing  masuk ke dalam Giant untuk membeli sedikit barang2 keperluan harian.  tak banyak sangat pun. lebih kepada jajan aje macam keropok, ais krim dll makanan ringan. tengok troli tu pun tahu x banyak barang kan? kemudian kami rehat sekejap kat sini. makan ABC aje. sambil2 tu Wani dan Azim main kat Playground yang disediakan di situ.


lepas solat asar kami terus bergerak ke kawasan parking depan Giant untuk ke pasar malam pula. sempat juga saya membeli 3 helai tudung dan 2 helai sweater.  tengah seronok membelek2 tetiba hujan turun dengan lebatnya.  berlari kami anak beranak masuk ke dalam Giant pula.



Dalam perjalanan balik, hujan dah mula reda.  sempatlah melihat pemandangan pelangi yang sangat cantik.  terpegun sekejap dengan keindahan alam...




sekian entry kali ini, wassalam

No comments: