Wednesday 25 May 2016

Malaysia Breakfast Day 2016

assalamualaikum dan selamat sejahtera semua

untuk kali ke 2 selama 2 tahun berturut2 saya sekeluarga join program ini.
program anjuran Milo ini memang menyeronokkan sebab ada kategori Larian 3 km untuk family. Maknanya anak2 saya semua boleh join..

kali ini lokasi larian adalah di sekitar Padang Merdeka, Kuching. bertarikh 22 Mei 2016 (Ahad)

kami berkumpul jam 6.00 pagi di lokasi kejadian.  jangan terkejut tengok waktu ye sebab waktu di Kuching adalah 1/2 jam lebih awal daripada di Semenanjung. 6.30 pagi dah terang tau. baju dan bib dah siap2 ambil sebelum hari kejadian...


inilah muka2 eksited sebelum larian bermula...  sebenarnya bukan saya aje sekeluarga yang join lairian ini. ramai juga kawan2 sepejabat yang turut serta.  ada juga ofismate saya yang gagal join sebab terlewat.




Gambar di bawah ini antara ofismate yang sama2 join larian ini..  masing2 muka seronok aje... hihihi




inilah tema yang diprint pada bahagian belakang baju untuk tahun 2016.

"It's my day at the Malaysia Breakfast day 2016".



ini sebenarnya gambar semasa larian tengah berlangsung.  sempat juga saya selfie.  masa ni Izah dengan Azim dah ada kat depan.  tinggal Wani aje yang bersama dengan saya.  perlu diingatkan kepada ibubapa yang nak join program macam ini. pastikan anak2 sentiasa berdekatan dengan anda untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku. macam saya memang dah pakat yang Azim akan berlari dengan kakaknya dan Wani akan bersama dengan saya.  lepas tu setkan siap2 kat mana nak berkumpul sekiranya terpisah sebab waktu ini orang sangat ramai.  saya memang dah pesan siapa yang sampai dulu tunggu kat garisan penamat tu sampai semua dah ada..

ramai juga ibubapa yang join program ini dan membawa anak masing2...

disebabkan hanya Wani aje yang ada, dialah yang jadi model sepanjang larian.. hihihi...


mama dia pun nak juga bergambar... hihihi.  masa ni dah nak sampai ke garisan penamat dah...



Ini pulak gambar beramai2 sebaik sahaja sampai ke garisan penamat...  seronok sangat...


dapatlah medal ni dengan goodies bag.

ini semasa  kami berehat2 kat tepi padang ni... Izah tukang ambik gambar...


lepas rehat kami terus ke booth makanan dan air minum.


sempat pulak saya berkenalan dengan mak cik ni.  makcik ni x join larian. anak2 dia aje yang join. dia lepak kat kerusi ni.  mak cik ni ckp dulu x ada program macam ni.  sekarang banyak....


korang tengaok lah aksi saya anak beranak kat padang ni.. macam2 gaya ada.  siap bergambo kat sini lagi.  yang kelakarnya atas pakai tudung, bawah kakinya seksi... hahaha.  hentam lah. #inibukanrealye...




kali ini tak ada meja dan kerusi. tapi diorang bagi pelapik milo ni utk alas duduk.. lepas habis program kami bawa balik alas ni..

inilah goodies bag yang kami dapat.


inilah isinya..

dapat juga pisang.  hahaha. sebenarnya 2 biji. sebiji saya dah makan. sebiji lagi x larat nak habiskan...

sekian, wassalam

No comments: