Monday, 30 May 2016

pokok jambu air

assalamualaikum semua

sebenarnya saya tak perasan pun yang pokok jambu air tepi rumah saya dah mula mengeluarkan buah. sebelum ni masa saya bersihkan kawasan tu memang nampak ada bunganya.  tapi lepas tu terus tak teringat nak menengok lagi.

entah macam mana kerajinan datang nak cuci kereta.  ini gara2 minyak petrol yang dibeli dalam tong tu tertumpah.  habis satu kereta bau petrol.  itulah kelemahan kereta MPV sebab bonet bersambung dengan bahagian tempat duduk.







 buah jambu ni ada yang dah warna merah, ada yang masih hijau lagi.  anak2 saya dengan eksitednya pergi lah memetik buah tersebut.  disebabkan masaknya tidak sekata, terpaksalah melakukan proses memilih pulak.  pokok ni ada kerengga, jadi diorang tak boleh nak panjat.  kalau tak memang bergajutlah anak2 saya terutama Azim yang memang suka memanjat.

setelah dipetik dapatlah sedikit untuk kami sekeluarga makan.

sekian

like