Monday 13 June 2016

Majmaraya' Fes 2016

assalamualaikum semua

saya sebenarnya memang tak reti duk diam di rumah apabila weekend.
ada aje aktiviti nak buat.
paling malas pun saya bawa anak2 pergi tasik bagi makan ikan waktu petang.
nampak macam best aje. tapi sebenarnya rumah jadi macam tongkang pecah.
kain baju dah nak jadi gunung everest tak berlipat.  hahaha..

sebenarnya waktu biasa sy uruskan rumah waktu malam.  sebelum tidur sy akan lipat baju dan kemas sikit2.
tapi menjelang bulan puasa ni, aktiviti malam dipenuhi dengan ibadah.
saya usahakan untuk bersolat terawih di masjid bersama anak2.
pagi lepas sahur pula, saya mengaji quran. (konon2 nak katam lah sebelum habis ramadan ni. insha allah).

kebetulan weekend yang lepas banyak pulak program saya.
Sebenarnya niat asal nak bagi budak2 join pertandingan mewarna aje. tapi dah kebetulan ada, saya pun join jugak lah pertandingan menganyam ketupat.

sebenarnya Azim tak berapa sihat. badan dia kena gatal2. tapi sebab dah register bawa juga lah.  saya tak harapkan apa2. asalkan dia mewarna ok dah.



sempat lah saya snap beberapa aksi semasa diorg mewarna...



inilah hasil mewarna anak2 saya sebelum dihantar kepada urusetia pertandingan.



budak2 dapat belon drpd chicky.. sempatlah sy snap gambar budak2 ni.  masa ni Azim dah mula tak sihat.  gatal2 di badannya bula keluar.  nasib baik cuaca tak panas sangat. tapi mungkin sebab ramai org dia x selesa.


sebelum keputusan diumumkan, anak2 ni bergambar dulu dgn chicky dan DJ Adi..


tersenyum simpul aje azim bila diumumkan menang hadiah saguhati... masa ni dia kata dia pening...


selepas pertandingan mewarna, acara seterusnya adalah pertandingan menganyam ketupat. pertandingan ini berjalan 2 kali. 5 peserta terpantas akan bertanding ke peringkat akhir.





alhamdullilah, apabila keputusan diumumkan saya berjaya mendapat tempat ke3.


bergambar kenagan bersama pemenang..

sebelum balik, sempat juga saya berwelfie dengan DJ Cat fm sesi petang yang bersiaran secara online di Majma Mall, Kuching. sporting kan mereka...

sekian, wassalam...

No comments: