Wednesday 19 April 2017

periuk Noxxa

assalamualaikum semua.

sejak akhir2 ini saya kerap update aktiviti hiking aje.  boleh dikatakan tiap2 minggu saya berhiking semenjak join satu kelab hiking ni..

so entry kali ini nak kongsi pula peralatan memasak yang baru dibeli yang sering menjadi idaman ibu2 bekerjaya.  periuk ni dah lama saya nak beli tapi budgetnya tak ada.  kebetulan apa promosi bayaran secara ansuran selama setahu.  so sy belilah menumpang nama kawan saya sebab syarat untuk mendapatkan byrn ansuran mesti dengan pembelian bernilai RM1000 ke atas.




untuk permulaan, saya memasak sup tulang untuk hidangan berbuka puasa saya semalam.  hanya 20 minit sahaja diperlukan untuk memasak sup tulang ini dengan menggunakan periuk ini.  balik kerja tu saya terus siapkan bahan dan masak.  sebaik sahaja sup tulang tu masak, azan pun bergema...  daging yang dimasak tu lembut aje.  berselera sungguh Azim makan.  dia plak yang lebih2 macam orang berpuasa juga... hihihi

gambar sup tulang tu terlupa pula nak ambil sebab kalut nak buka puasa dengan  Izah.. next time ajelah ye..

untuk maklumat lanjut pasal periuk ini boleh lawat link ini http://periuknoxxa.blogspot.my
dalam blog ini ada resepi, tip penjagaan dan lain2..

sekian, wassalam...

No comments: