11 Tips Susun Atur Permainan Kanak-Kanak

assalamualaikum dan selamat sejahtera
kepada semua ibu2 sama ada yang bekerja atau suri rumah sepenuh masa mesti menghadapi masalah untuk mengemas permainan anak2 kan..???
Kita semua sedia maklum permainan anak yang bersepah-sepah memang menyakitkan mata dan menyakitkan hati. oleh itu kita boleh sediakan rak khas  untuk mengatasi masalah permainan berterabur. atau mungkin anda ada cara lain atau susun atur yang lebih baik. 
Di sini diberikan contoh 11 tips susun atur permainan kanak-kanak dalam pelbagai cara asalkan u'll tidak pening kepala bila lihat rumah bersepah dengan toys. 
toys rack 8
susun segala bola macam ini.  amacam. ok tak?
toys rack 9
kalau nak lebih kreatif lagi, susun segala macam robot, senapang dll macam rak pameran.  senang nak cari dan nampak kemas kan....
toys rack 3
yang ini pulak menyusun dengan menggunakan rak besi sahaja.  gunakan bekas plastik dan labelkan untuk memudahkan pencarian.
toys rack 10
cara macam ini pun menarik jugak.  susun segala kereta mainan anak hero kita atas rak kayu ni.  
toys rack 2
kalau ada bekas cat yang dah kosong tu pun boleh digunakan.  balut atau cat bekas tu kemudian gantung macam gambar ni.. kita amalkan budaya kitar semula di rumah ye...
toys rack 7
ini pun ok jugak. cuma kena rajin sikit bersihkan alas tu supaya tidak comot.
toys rack
ini cara paling mudah.  plastik  ni banyak dijual. saya selalu nampak di daiso. RM 5 aje...
toys rack 1
banyaknya mainan... kalau ada playroom bolehlah nak buat macam ni.. hohoho
toys rack 4
satu lagi cara penyimpanan. tapi macam serabut pulak tengok toy tu tergantung2... menung sekejap.....mmmm
toys rack 6
ini macam berselerak pulak... tau mahu lah...
toys rack 5
yang ini kemas.  boleh dipasang dalam bilik Azim..... ada ruang ke???  termenung lagi pikir....


inilah sebahagian idea yang mungkin boleh dilaksanakan.

sumber rujukan: disini

like