Thursday, 4 August 2016

mencuba produk Ephyra

assalamualaikum semua

sebenarnya saya ni bukanlah orang yang terlalu menjaga kecantikkan.
Biasanya saya cuma guna bahan asas aje iaitu compact powder, lipstik dan pencuci muka.
mungkin juga sebab saya bukan lah orang yang memiliki kulit yang sensitif.
adalah sikit2 jerawat tumbuh kat muka terutama sekali kalau saya makan kacang tanah (tapi sedap tuuuu) dn waktu nak datang bulan.

dulu masa remaja sebelum kahwin, rajin jugalah saya merawat muka.
ini gara2 terpengaruh dengan housemate masa belajar dulu.
bila tengok diorang buat, saya pun buat jugak lah.
rawatan ayng biasa saya buat adalah masker menggunakan putih telur.  seminggu sekali aje.

bila dah berkahwin dan beranak pinak ni saya dah mula malas.
ia lah. sibuk dengan anak lagi, nak bersiap lagi. dll
akibatnya penjagaan diri makin terabai. tapi idaklah sampai tak make up langsung...
macam yang saya ckp sblm ni. saya pakai yang asas aje.

bila umur dah nak masuk 40 siri ni, saya dah mula rasa keperluannya.
kedut dah mula keluar.  jeragat hasil kesan jerawat pun dah mula timbul.
saya mula lah survey2 produk yang ada di pasaran.
tapi disebabkan terlampau banyak produk yang ada di pasaran, menyebabkan saya sendiri tak tahu nak pilih yang mana.

jenama antarabangsa kini menjadi pilihan saya (estee lauder).
harga tak payah sebut lah. memang mahal.
buat masa ini, pencuci muka, compact powder dan lipstik saya pakai jenama ini.

tapi saya mahu penjagaan luar dan dalam.
iya lah. tak guna luaran nampak cantik tapi dalaman bermasalah.
akhirnya saya terbuka hati untuk mencuba produk  ini.
produk ini berada di pasaran bermula tahun 2012.
maknanya dah 4 tahun dipasaran.

daripada carian google, feedback yang diberikan agak positif.
so untuk permulaan ini saya mencuba ephyra premium dan ephyra skin bar.
pada masa yang sama, saya dapat percuma botol dan ephyra skin nano (trial) percuma




saya cerita sikit pasal produk ephyra premium ni sumber

10 Hasil Yang Nyata Dengan EPHYRA
  • Menjadikan kulit anjal, halus dan lebih cerah berseri.
  • Membantu memulihkan wajah yang bermasalah.
  • Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus.
  • Menjadikan rambut lebih sihat, lembut dan bersinar.
  • Melancarkan sistem pencernaan dalam badan.
  • Mengurangkan kadar kolesterol.
  • Meningkatkan tenaga dan daya ingatan.
  • Meningkatkan sistem imunisasi dalam badan.
  • Mengawalkan berat badan dan meningkatkan kadar metabolisma.
  • Mengurangkan kesakitan sendi dan arthritis.

Kandungan

Kolagen Ikan Laut Dalam

  • Kolagen tulen yang dihasilkan daripada spesis ikan putih laut dalam dari PERANCIS.
  • Mengembalikan keremajaan kulit anda.
  • Mengandungi agen antioksida semulajadi yang melindungi sel-sel daripada radikal bebas.
  • Menyokong penambahan lapisan kolagen untuk mengekalkan keanjalan kulit yang sihat dan dan tegang.

Buah Acai

  • Buah Keajaiban dengan manfaat yang besar, seperti anti-penuaan, anti-bakteria, anti-kanser, anti-radang dan menguatkan sistem kardiovaskular.
  • Kaya antioksida, mampu untuk mengurangkan risiko mempunyai kanser dan membantu melambatkan proses penuaan.
  • Kaya dengan sumber vitamin dan mineral, termasuk kandungan tinggi omega 6 dan omega 9.
  • Kaya dengan serat pemakanan, membantu untuk meningkatkan kesihatan sistem kardio vaskular, saluran penghadaman dan membantu mengawal paras kolesterol.

Gam Akasia

  • Membantu meningkatkan tahap kolesterol HDL (kolesterol baik) dalam badan
  • Membantu menyingkirkan toksin berbahaya yang terkumpul dalam sistem pencernaan
  • Kaya dengan Serat yang menyerap toksin yang kemudiannya dikeluarkan melalui proses penghadaman

Salmon Ovari Peptide / Salmon Plasenta

  • Mencerahkan kulit muka dan keseluruhan badan.
  • Menghapuskan jerawat dan kulit berminyak.
  • Membaiki struktur kulit dan menghilangkan parut.
  • Melambatkan monopaus.
  • Melambatkan proses penuaan.
  • Mengecilkan liang pori.

Asthaxanthin

  • Memulihkan kesakitan sendi,sakit otot dan arthritis.
  • Sangat bagus untuk mengurangkan kedutan dan garis halus, meningkatkan tahap kelembapan dan keanjalan kulit, menjadikan kulit lebih halus dan cerah berseri.
  • Meningkatkan daya tenaga dan stamina dalam badan

Serbuk Tomato

  • Mengandungi banyak vitamin A dan C/
  • Berkhasiat tinggi untuk meneutralkan radikal bebas yang berbahaya dalam aliran darah.
  • Membantu pesakit kencing manis untuk menjaga tahap gula darah mereka di bawah kawalan.
  • Vitamin A dalam tomato akan membuat rambut anda kuat dan berkilat,juga bagus untuk mata, gigi dan tulang.

Acerolla Ceri

  • Meningkatkan sistem imunisasi dalam badan , menguatkan hati, memperbaiki keadaan kulit dan meningkatkan keupayaan badan untuk memulihkan dan memperbaharui tisu dengan cepat.
  • kandungan vitamin C yang tinggi dapat meransangkan pembentukan kolagen dalam badan, yang dapat menggantikan sel kulit menjadi sihat, halus dan lebih anjal.
  • Membantu menguatkan sistem imunisasi dalam badan dan melindungi daripada penyakit kardiovaskular dan masalah mata.

Marigold Bunga Ekstrak

  • Mengandungi pelbagai karotenoid antioksida membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atau molekul berbahaya.
  • Berkesan dalam merawat pelbagai masalah kulit radang, kulit berjerawat dan eczema.
  • Menstabilkan kelembapan pada kulit anda, sekali gus ini bermanfaat bagi mereka yang mempunyai kulit yang sangat kering dan sensitif.

Superberry

  • Diketahui mengandungi kandungan antioksida yang sangat tinggi.
  • Melindungi sel dari pengoksidaan dan meneutralkan radikal bebas.
  • Sumber terbaik untuk Vitamin C, ZatBesi, dan Potassium.



ephyra skin bar

Diformulasikan dari 100% bahan semula jadi tanpa bahan kimia terlarang yang memudaratkan. Ia selamat dan amat sesuai untuk semua jenis kulit, lelaki dan wanita pada semua peringkat umur.
  • Melembapkan kulit wajah
  • Kulit muka lebih cerah, lembut dan tegang
  • Menanggalkan kotoran,minyak & sel kulit mati
  • Merawat kulit berjerawat
  • Menghilangkan parut jerawat dan jeragat
  • Menghilangkan ‘blackheads’ di muka
  • Boleh menghilangkan bau badan
  • Sesuai digunakan untuk keseluruhan badan

Kandungan

Glutathione

Kaya antioksida yang melindungi protein enzim dan mencegah kerosakan kulit yang boleh menyebabkan kedutan dan parut. Glutathione boleh melambatkan proses penuaan dan memperbaiki keadaan kulit. Ia mengawal kesan-kesan bahaya radikal bebas dan mengelakkan pembentukan parut tebal.

Kolagen

Menyokong ketahanan fizikal dan keanjalan kulit dan menggantikan sel-sel kulit dengan lebih cepat untuk menjadikannya lebih tegang dan anjal.

Glyserin

Merawat kulit berminyak yang menyumbang kepada masalah jerawat, serta masalah kulit lain. Sangat berguna merawat masalah eczema dan mengurangkan jangkitan bakteria pada kulit. Ia juga
memberi kelembapan pada kulit.

Banana Enzyme

Bertindak sebagai agen anti penuaan yang memperbaiki tekstur dan tona kulit di samping menjadikan kulit lebih licin,halus dan berseri.

Seaweed

Salah satu agen anti keradangan kepada jerawat; rumpai laut atau seaweed menjadikan kulit lebih
anjal, menaikkan seri wajah serta menjadikan kulit lebih tegang.

Carrot Extract

Sifat anti keradangannya membantu menggiatkan semula sel kulit dan
menjadikan tona kulit lebih sekata, bersinar serta membantu memperbaiki tisu kulit, melindungi kulit dari pancaran sinar matahari.

Rice Bran Oil

Bahan semulajadi yang diperkaya dengan kandungan vitamin, nutrien dan agen anti oksida yang mampu merawat penuaan serta menyuburkan kulit dari dalam di samping memperbaharui dan
memperbaiki permukaan kulit

Bearberry Alpha Arbutin A Extract

Paling berkesan, cepat dan selamat untuk mencerahkan kulit. Ia membantu menjadikan tona kulit lebih sekata dan bersih dari bintik-bintik hitam.


inilah rupa epyra skin bar yang boleh digunakan selama sebulan.



inilah rupa saya sekarang.  muka original ye. x ada edit2.  nampak kulit muka saya yang agak kasar, sedikit jeragat pada pipi dan sedikit kedutan.

dari masa ke semasa saya akan update perkembangan sepanjang masa saya menggunakan 2 produk ephyra ini.  adakah seperti mana yang diwar2kan dalam testimoni mereka.

sekian, wassalam



like