Thursday 11 February 2016

cuti CNY yang sejukkkkk

Assalamualaikum semua

4 hari cuti yang sejukkkk..
sepanjang cuti hujan memanjang.
perancangan awal nak bw anak2 mandi laut atau sungai.
semua terpaksa dibatalkan atas faktor keselamatan dan cuaca yang tidak mengizinkan.
akibatnya 2 hari terperuk aje kat rumah...
saya macam biasa membaca buku, manakala anak2 main game dengan menonton tv aje..
diaorg merungut jugak sebab tak ke mana2.

kesudahannya 1st day CNY saya pun bawa lah anak2 keluar.
sepanjang jalan hujan aje..
memang tak boleh ke tempat terbuka lah..
akhirnya saya decided  bawa anak2 menonton movie dan jalan2 cuci mata kat The Spring..
kami tengok cerita the mermaid... hahaha.. bawak anak tengok cerita cina..
nasib baik cerita dia best.
santai dan sesuailah bw budak2.


lepas habis tengok movie tu, kami pusing2 sekitar shopping compleks tu.  sambil2 ambik gambar..



hari ke 2 bw diorang jalan2 cuci mata kat Boulevard pulak.. sempatlah makan pizza.  masa ni Izah tak mahu ikut. so saya bawa 2 orang aje lah..






masa ni saya nampak mata Azim dah mula bengkak.  sebenarnya tengahari tu dia ada cakap dengan saya yang matanya masuk habuk.  saya tengok tak ada apa2.  so anggap biasa ajelah.  mungkin sebab dia asyik gosok aje, matanya pun jadi bengkak.  kebetulan kedai watson buka. saya terus ke farmasi untuk beli ubat mata...

sekian,
wassalam...


No comments: