Wednesday, 9 September 2015

menu sarapan

assalamualaikum semua

tetiba malam tadi terlebih rajin pulak nak buat donut untuk sarapan pagi tadi.  sebenarnya nak membuat donut ni tak lah susah sangat terutama sekali dengan bantuan BM kesayangan aku.  untuk makluman semua aku guna tepung donut  ready made aje. cuma perlu masukkan air dengan yis ke dalam BM.  biarkan mesin tu mengadun selama 1 1/2 jam.  sementara menunggu tu bolehlah aku buat kerja lain. macam semalam aku lipat baju bebudak tu...


 ini lah hasilnya..


yang ini dibuat malam tadi. herot2 ko.  izah yang tolong susun dalam dulang.  dia main hentam aje.  itu yang rupanya jadi macam ni. tapi tak apa lah.. nak makan sendiri aje... yang penting rasanya.  lepas tu aku biarkan semalaman dalam suhu bilik.  aku tutup guna tudung saji aje di atas meja. takkan lah nak biarkan terdedah pulak kan???



pagi tadi aku bangun aje terus lah menggoreng...

inilah rupanya selepas digoreng..

aku kan jenis cepat dan nak mudah aje. so..beli aje gula icing ini untuk ditaburkan atas donut yang sudah digoreng tadi..


dah pun siap untuk dimakan dan dibawa bekal untuk anak2ku... bebudak ni memang suka dengan donut tabur dengan gula ni. nak celup dengan coklat bebagai tunggu hujung minggu aje. tak sempat nak hias segala... ini pun dah cukup...  korang  pulak sarapan apa hari ni?

semoga berjumpa lagi... wasalam





like