Monday 11 April 2016

Hari kantin dan keusahawanan SKMJ 2016

assaklamualaikum semua

hari Sabtu yang lepas sekolah anak saya telah mengadakan hari kantin dan keusahawan.
ibu bapa dijemput untuk hadir bermula jam 10 pagi hingga jam 1 tgh.

antara aktiviti yang dijalankan ialah
pertandingan mewarna
gerai jualan
pameran
saringan kesihatan
kaunter khas oleh Bank Rakyat (pembukaan akaun minima RM10.00)

berikut antara gambar yang sempat saya snap sepanjang program ini berlangsung

 

persembahan daripada murid2 sek.  ini aje gambar yang saya ambil. sebenarnya banyak lagi persembahan. tp dah kecoh dengan anak2 sampai tak ingat nak snap.






yang ini masa murid2 berkumpul dengan ucapan perasmian oleh VVIP (En Fazzruddin bin Abdul Rahman, Setiausaha Politik Menteri Kerja Raya Malaysia)


antara pameran yang ada semasa program ini

 pameran kesihatan.  murid2 didedahkan dengan pgambar makanan yang elok dan makanan yang rosak.  ada bermacam2 brosur yang berkaitan dengan kesihatan seperti penjagaan diri, penyediaan makanan, piramid makanan dll.

 ini pula pameran daripada Pihak Polis.  antara yang dipamerkan adalah jenis2 dadah dan kesannya serta senjata yang dilarang dimiliki oleh orang perseorangan.

kaunter zakat pun ada.  sempat juga lah saya mengisi borang untuk 'up date' potongan zakat bulanan.

saya juga sempat membuka akaun simpanan Bank Rakyat untuk Izah dan Wani.

selain itu ada juga gerai jualan makanan, minuman, pakaian dan lain2 lagi...


sekian, entry untuk kali ini..
wassalam

No comments: