Tuesday, 13 October 2015

susunan dalam peti sejuk terkini

assalamualaikum semua

entry kali ini nak cerita pasal perkembangan terkini organizing peti sejuk comel saya.

semalam saya saya sudak memborong bakul yang dah sekian lama menjadi idaman tetapi terpaksa ditangguhkan niat tu sebab harganya agak mahal. RM6 sebiji.  gulp..
entah macam mana semalam saya boleh pulak tergerak nak pergi semula ke tempat tu.
pada asalnya saya nak beli beras aje kat tingkat bawah, tp nak dijadikan cerita waktu nak keluar hujan turun dengan lebatnya.
terpaksalah tangguhkan niat.
daripada terconggok kat depan pintu masuk tu saya pun naiklah ke tingkat atas untuk cuci2 mata. taklah bosan sangat.
sekali naik aje terus terruja sebab tengah sale sampai 70%... yes! yes!
bakul idaman tu less 70%.  harganya selepas diskaun dan sebab saya ada kad keahlian menjadi RM1.89.
apalagi saya terus ambil bakul tersebut tanpa fikir panjang 8 bijik sekali ambil.
malangnya warna putih ada 3 unit aje.
saya pun ambillah warna hijau 5 biji. itu aje yang ada.. (sambil tu dok fikir sesuai ke kaler hijau tu. tak pa murah punya pasal).


inilah bakul idaman yang dah lama berangan nak beli.  saya suka sebab ada pemegang. senang nak ambil dari peti sejuk




inilah rupanya selepas bakul tadi diletakkan.  minta maaf ye gambar sebelum lupa nak snap. malangnya pada rak yang atas sekali saya tak boleh gunakan bakul tu sebabnya pintu peti sejuk tak dapat ditutup.. huhuhu. terpaksalah kekalkan bakul yang ada.... nasib baik warna putih jugak..


ini pulak pemandangan keseluruhan peti sejuk saya.  kat pintu atas tu ada white board saiz A4 yang biasa saya gunakan untuk tulis apa2 barang dapur yang dah tinggal sikit atau dah habis. senang.

sekian untuk cerita organizing saya kali ini.

wassalam

like