Tuesday 25 February 2020

Percutian ke Krabi, Thailand Part 3

assalamualaikum dan selamat sejahtera semua

Miss N sambung lagi entry trip ke Krabi ni.

Day 3

Memandangkan semalam dah keletihan snorkeling, hari ni Miss N nak santai-santai aje kat sini.  So kami berjalan-jalan di sekitar Phi Phi Island ni.  Adik Miss N mabuk laut lagi jadinya dia tak mahu ikut jalan.  Izah pun sama.  So Miss N 3 beranak dan emak sahaja yang keluar.

ada pizza tp x beli pun

tak jemu tengok pantai yang indah ni


selfie 4 beranak aje

 

masa tengah shopping tu terjumpa pula penjual yang pandai cakap melayu kecek kelantan.  seronok juga berbual-bual dengannya.  Kalau nak beli souvenir kena pandai cari.  Sebaiknya beli pada waktu malam sebab dari pengalaman Miss N waktu siang harganya agak mahal berbanding waktu malam.

aneka souvenir dijual





selfie sendiri pun boleh


lobster yang masih hidup


pengangkutan utama di sii untuk mengangkat barang

hasil crochet yang menarik. seksi gitu. hihihi
dah puas berjalan kami mengunjungi satu-satunya masjid yang ada di sini untuk menunaikan solat zohor jak asar.  Untuk info, penduduk di sini ramai yang beragama islam walaupun rata-rata pengunjungnya adalah mat saleh yang seksi meksi.  sabo ajelah.

smoothies lagi

petang tu jam 3 ptg Miss N dan anak2 berkayak pula.  Adik dan emak tak mahu ikut.  diorang takut nak berkayak sebab tak pandai berenang.



kayuh lah kayuh


airnya jernih sangat


disebabkan malam ni adalah malam terakhir kami di Phi Phi Island ni, malam tu kami ramai2 berjalan-jalan meninjau aktivti waktu malam di sini.  meriah sungguh.



seafood memang banyak

seafood lagi

 



pancake yang sedap.  wajib cuba

ais krim coconut yang sedap



dah puas merayap kami pun balik ke guesthouse untuk berehat. ZZZZZZZZZZZ

bersambung..

sekian, wassalam

No comments: