Wednesday 25 January 2017

bukit jugra, banting selangor

assalamualaikum semua

masa cuti sekolah bulan 12/2016 lepas saya memang bercuti panjang.  sengaja menghabiskan baki cuti yang ada.  memang jalan2 aje lah. sepanjang cuti tersebut, aktiviti memang padat.  tapai puas hati bila tengok anak2 seronok menikmati cuti mereka.  berbaloi rasanya.

kali ini saya bawa anak2 dan seorang anak sedara sy mendaki Bukit Jugra  yang terletak di Banting, Selangor.  untuk makluman ini merupakan aktiviti mendaki pertama saya dulu.  masa tu saya berumur 10 Tahun (darjah 4).  saya ikut rombongan sekolah mendaki bukit ini.

untuk mengingatkan nostalgia lama (hahaha... ayat tak boleh tahan) saya bawa anak2 pula ke sini.
kepada yang berani, mereka juga boleh mencuba aktiviti paragliding kat sini. tapi saya bawa budak2 kecil. tak beranilah nak ambil risiko.  so sy bawa mereka hiking guna jalan yang memang telah dibina cantik dan turun menggunakan laluan hutan kecil... sikit aje..














 

 bila dah sampai atas kami turun menggunakan laluan denai pula. kalau nak tahu kat mana lalui itu boleh tengok kat tepi bangunan penghujung tu.  laluan tu sebelah kanan

 




 sekian entry hiking bersama anak2 untuk kali ini.
wassalam




No comments: