Monday 23 January 2017

CSR dan Makan angin ke Ho Chi Minh Vietnam

assalamualaikum semua.

kali ini saya nak kongsikan pengalaman saya menggunakan khidmat travel agent untuk jalan2 makan angin saya. Untuk pengetahuan semua kami menggunakan khidmat travellova.com

berdasarkan pengalaman saya sebelum ini, jika kita menggunakan perkhidmatan travel agent, perjalanan kita akan diaturkan dengan baik mengikut jadual yang telah diberikan. memang mudah cuma perlu berbelanja lebih berbanding backpacker.

sebenarnya saya tidak pernah merancang untuk melancong ke Vietnam dalam jangka masa terdekat ni kerana kejatuhan nilai ringgit.  Tapi disebabkan adanya unsur2 CSR menyebabkan saya tertarik untuk turut serta.

Secara jujurnya saya mengakui bahawa sedikit terkilan apabila diberitahu pada saat2 akhir yang kadar bayaran telah dinaikkan akibat kejatuhan nilai mata wang kita.  masa tu bayaran penuh telah dibuat.  nak tarik diri pun tak boleh. Terpaksa jugalah byr kadar tambahan tu.  Nasib baik saya hanya pergi berdua sahaja dengan emak.    kalau tak memang aktiviti shopping di HCM terpaksa dibatalkan... Emak saya sampai skrg tak tahu yang harga telah berubah sebab saya yang byrkan. Tapi saya cuba berfikiran positif sebab perjalanan kali ini adalah serampang dua mata... mungkin ada hikmah disebaliknya.

ini merupakan itinerary program yang dicadangkan (4H3M)

hari pertama
6.30 am - berkumpul di KLIA
7.00 am - check in
7.30 am - briefing
8.10 am - berlepas ke HCM Vietnam
9.05 am - sampai ke HCM Vietnam
10.00 am - melawat muzium
10.30 am - check in dan lunch
11.30 am - ziarah dan solat Jumaat di International Musulman Masjid
4.00 pm - binh Tanh running man
6.30 pm - ziarah Masjid Anwar
8.00 pm - dinner dan night market
10.30 pm - rest and sleep

hari kedua
5.30 am - subuh di Hotel
7.30 am - sarapan pagi
8.30 am - ziarah CSR to madrasah Jamiul Saadah
10.30 am - perjalanan ke Delta Mekong untuk Eco tour & retreat activity (2 jam perjalanan)
12.00 tgh - lunch di Mekong
1.00 pm - solat jamak dan kembali ke bandar Saigon
7.00 pm - dinner dan night market
11.30 pm - rest and sleep

hari ketiga
5.30 am - subuh di Hotel
7.30 am - sarapan pagi
8.30 am - perjalanan ke Cu Chi Tunnel & retreat activities
1.30 pm - solat jama
3.00 pm - city tour and visit old post office
7.00 pm - dinner and halal treat
11.30 pm - rest and sleep

hari keempat
7.00 am - breakfast
8.00 am - check out & loading
8.30 am - final city tour of old saigon vietnam
9.20 am - HCM airport
10.20 - perjalanan dr HCM airport ke KLIA
1.20 pm- sampai KLIA
2.30 pm - final briefing
3.30 pm - disperse & back home

note: the proposed itinerary is subject to change to suit the  needs and objectives program without prior notice.


kalau tengok kepada itinerary tu macam padat betul jadual lawatan ini. (pengsan) ok. kita tengok perjalanan yang sebenarnya...

bersambung....


1 comment:

Anonymous said...

Salam, awak ada no contact yang boleh dihubungi utk madrasah al-nur atas madrasah yang sekitar di ho chi minh?