Monday 14 May 2018

Seoul Korea Selatan day 5



Assalamualaikum semua

Entry dah berhabuk sebenarnya.  tapi sebab saya terlalu sibuk menjadikan catatan seterusnya tertangguh.  ok. untuk hari ke 5 ni saya memenuhi kehendak anak 2 saya yang minat artis  korea terutamanya k pop.  so kami pergilah ke Gangnam square, k star road dan Han bridge.





sempat saya beli air ni untuk hilangkan dahaga.


inilah k star road yang beria-ia anak2 saya nak pergi.  layan aje lah walaupun saya tak tahu apa.







masa ni memang banyak masa terbuang sebab Izah sibuk nak cari studio latihan kumpulan BTS ni.  jenuh tanya orang, turun naik bas tapi tak jumpa juga.  Sabar aje lah layan kerenah mereka.   masa ni Izah sibuk membelek peta untuk memahamkan arah jalan.  tepi jalan pun boleh... 


Bila dah letih kami terus bergerak ke Han Bridge.  (waktu ni dah mula mlm)  matahari dah mula tenggelam.



saya baru tahu yang orang korea ni tinggal di rumah pangsa juga bagi mereka yang tinggal di kawasan bandar.  dan rumah pangsa mereka tak jauh sangat designnya dengan rumah di negara kita.  ok saya snap sekeping untuk tatapan semua.




inilah pemandangan di Han Bridge ini pada waktu malam.  Cuaca pada waktu ini memang sejuk ya ampun.  menggelatar seluruh badan.  rasa macam dah beku.  ambik kau siapa suruh jalan2 waktu malam.   





sekian, bersambung lagi ye....





No comments: