Wednesday 19 June 2019

mengait aneka jenis kopiah

assalamualaikum semua

saya kongsikan beraneka jenis kopiah yang pernah saya buat sama ada untuk kegunaan anak saya mahu pun tempahan.

kopiah 1 

kopiah ini  saya panggil corak bintang pecah 7.  yang ini saya guna benang bobocorn yang mempunyai urat besar sikit dari yang biasa digunakan (biasa saya guna benang nona atau wina).





kopiah 2

kopiah bernama simple ini menggunakan 2 warna.  saya gunakan benang wina yang dapat menghasilkan kopiah yang kemas dan keras.



 kopiah 3

kopiah bernama yang ini saya dapat idea daripada kopiah bernama simple di atas.  saya tambahkan corak pada bahagian atasnya untuk membentuk 7 corak pecahan diamond.






kopiah 4

kopiah bernama yang ini menggunakan 3 warna dengan bahagian atas kopiah diberikan 7 corak diamond sama seperti kopiah 3 yang direka oleh saya sendiri.  kopiah jenis ini lah yang paling banyak mendapat permintaan daripada pelanggan saya menjelang aidilfitri yang lepas.

 









 kopiah 5

kopiah ini dinamakan kopiah lebai diamond.  menggunakan 1 warna sahaja, pada bahagian atasnya bercorak salju dengan 8 pecahan dan bahagian tepinya ada corak diamond



 


ini adalah sebahagian kopiah yang sempat saya snap gambar.  yang lain-lain saya kena cari balik sebab gambar2 yang ada dah bercampur2 dengan gambar kenangan raya saya.  nanti saya sambung lagi jenis2 kopiah design lain yang pernah saya buat lagi.

sekian, wassalam

No comments: