Monday 4 January 2016

Langkawi 2015 (Part 4)

assalamualaikum semua

kita sambung lagi entry percutian ke Langkawi keluarga saya ye...

27 Disember 2015

ini merupakan hari terakhir kami berada di Pulau lagenda ini.  tak banyak sangat aktiviti yang dijalankan. Sebelah pagi tu kami hanya berehat2  aje sambil mengemas apa2 yang patut. kami check out jam 11 pagi dan terus menuju ke Dataran Helang untuk mengambil gambar kenang-kenangan (tempat wajib tu).  rupanya jalan menuju ke Jeti jem.  banyak betul kereta.

Lepas tu kami hanya menyambung shopping sementara nak menantikan waktu petang.    kami berjalan2  cuci mata ke Idaman Suri pula.  cadangan nak ke RAM juga. tapi tak sempat.  lepas tu singgah lagi sekali ke HIG sebab nak tambah coklat. ada pulak member yang kirim.

kami bernasib baik sebab kereta ke 2 yang kami sewa dapat digunakan sampai jam 5 petang. dapatlah kami gunakan.  dah peant kami duduk berehat kat wakaf yang disediakan kat area dataran helang ni.  Sambil2 tu makan tengahari dengan bekalan yang dimasak pagi tadi.

lebih kurang jam 5 ptg kami bergerak ke Jeti. 3 kali berangkut juga lah dengan barang2 yang telah meningkat 2 kali ganda banyaknya... yang paling banyak shopping saya lah... nasib baik ramai yang boleh tolong angkat..

feri kami jam 7 mlm.. sampai kat Jeti Kuala Perlis Jam 8.30 malam. agak terlewat juga lah..

muka2 keletihan. tapi sempat jugalah berposing dalam feri ini...

bas dari Kuala Perlis ke Klang jam 9.45 mlm. kami agak kalut juga lah sebab nak kena mendapatkan teksi untuk ke terminal bas.  cadangan asal nak jalan kaki aje tapi memandangkan masa dah suntuk dengan barang2 yang banyak lagi terpaksalah ambil teksi juga. 3 kali trip...

sampai kat terminal bas tu, masing2 carilah makanan ringan untuk alas perut.  iyalah nak makan berat dah lewat. takut tak sempat pulak.  cadangan nak makan kat hentian R&R tapi masing2 hanyut keletihan..   sudahnya kami sarapan pagi kat terminal Sani Ekspres di Klang Central. kami sampai di Terminal bas Klang Jam 6.30 pagi.

sekian kisah edisi cuti2 Malaysia sebagai penutup entry untuk tahun 2015.

saya selitkan video yang sempat saya buat khas untuk keluarga saya..

Sekian untuk entry yang panjang ni...