Tuesday 18 July 2017

homemade biskut raya

asalamualaikum semua

seperti biasa menjelang syawal, saya akan membuat sendiri biskut raya untuk dijamu kepada tetamu di pagi raya.  ada sesetengah iskut tu memang tiap-tiap tahun saya buat dan ada juga resepi baru.yang resepi baru pun saya dah kongsikan dalam blog ini.

1.  Biskut Tart kerang  resepinya ada di sini. resepi Tart kerang



2.  Biskut almond london.  resepinya ada di sini resepi almond london



3.  Biskut Semperit @ dahlia di sini resepi semperit rangup




4. Biskut Mama carey.  di sini  resepi mama carey



5.  Almond Crunch.  di sini resepi almond crunch



kesimpulannya tahun ini saya tak beli biskut raya. semua homemade. yang saya buat 5 jenis.  Anak saya buat sejenis dan berjenis2 kerepek yang emak saya buat (utk jualan sebenarnya).  

antara kerepek yang emak saya buat : 
1. kerepek pisang tanduk
2. kerepek pisang abu/ nipah
3. kerepek pisang ayam
4. kerepek ubi (kering)
5. kerepek ubi bulat
6.  kuih kapit inti peanut
7. kuih kapit inti coklat
8. kuih kapit kosong

makanya atas meja memang penuh dengan beraneka jenis biskut raya dan kerepek.  meriah lah dengan kuih dan jimat belanja.


sekian, wassalam

No comments: