Friday, 18 August 2017

Kuching Marathon 2017 (water station)

assalamualaikum semua

sebenarnya tak merancang pun. tapi bila group UGR mencari mana2 ahlinya yang sanggup jadi volunter di water station saya tetiba jadi berminat.  biasa join event aje. tak pernah jadi marshal atau volunter.   so carilah pengalaman sikit terutama untuk event yang besar ni..

jam 12.00 pagi dah ada di water station km28 ni.  swafoto dulu dan mulakan tugas mengisi air dalam cawan yang disediakan.  ada 2 jenis air iaitu air mineral dan 100 plus.  Wani dan Azim pun ikut sekali.  

sementara menunggu pelari2 marathon ini samai kami berswafoto dulu..




inilah saat yang ditunggu2.  lebih kurang jan 2.25 pagi pelari terawal pun sampai.  rasa kagum sangat.  flag off jam 1.00 pagi dan setelah berlari 1 jam 25 minit, mereka telah sampai di km28.  memang laju mereka berlari.  kedua-dua peserta ini dari Kenya.




mujur bawak khemah.  lena Azim tido dalam khemah sepanjang acara ini berlangsung.  dah habis acara baru dia bangun.  hahaha.  


lebih kurang jam 5.30 pagi, kami pun berkemas bila kenderaan sweeper dah melepasi WS kami.  sampai rumah terus solat subuh dan tido dengan lenanya sampai jam 11 pagi.  breakfast dan lunch sekali lah...

satu pengalaman yang menyeronokkan untuk saya dan Wani.  Wani memang banyak membantu terutama sekali mengutip cawan2 yang telah digunakan oleh pelari.  dia siap bagitau lagi kalau ada lagi dia nak join sekali...


sekian, wassalam..