Wednesday, 23 August 2017

memacak signboard di Gunung Singai

assalamualaikum semua

sekali lagi, kami mendaki puncak Gunung Singai.  kali ini saya bersama dengan Azim sahaja sebab kedua2 kakaknya ada kelas tambahan.  trip kali ini sebenarnya anjuran kelab Kembara anak Sarawak.  memandangkan Azim dah pernah sampai puncak, saya ajak lah dia dan dia pun nak ikut sebab dia keseorangan di rumah.  Misi kali ini adlah untuk memacak signboard di Puncak Gunung.


sebelum mula kita swafoto dulu ye..


inilah starting point di Gunung Singai.  sesiapa yang nak datang ke sini kena jaga2 sebab banyak juga anjing berkeliaran di sini.  kalau datang sendiri memang saya tak berani.  kalau ramai2 macam ni baru berani.  lebih2 lagi sekarang ni wabak Rabies sedang melanda di bumi Sarawak ni terutama daerah Serian dan Kuching.  lagilah kena berhati2.

kali ini  masa kami sampai  pintu gerbang di starting point telah selesai pembinaannya.  untuk makluman kat sini juga terletaknya gereja.  So kalau dah tahu kita guna kemudahan orang, pandai2 lah hormati mereka. jangan memandai2 nak buang sampah merata2 dan merosakkan kemudahan yang ada. ok.



keadaan trek saya dah pernah cerita sebelum ni.  so tak perlu nak ulang ye..  sampai dipuncak, swafoto dulu lah.  Sebab Azim memang dah pernah samapai puncak, dia memang laju lah.




kat puncak Gunung ni belum ada signboard lagi.  yang ada bendera malaysia aje.  sebelum pacak signboard, saya bergambar dulu kat sini.



gambar beramai2 dulu sebelum memacak signboard. 



sedikit video perkongsian semasa program memacak signboard ini berlangsung.  Azim pun sibuk nak tolong korek lubang..

video



gambar setelah selesai memacak signboard di puncak ini.  ada banyak keping sebenarnya tapi hp saya bengong gambar byk hilang.  bengang saya.




keesokan harinya tersiarlah dalam berita di akhbar Mingguan Sarawak bertarikh 13 Ogos 2017



dan satu lagi keratan akhbar dalam Borneo Post bertarikh 19 Ogos 2017



sekian, wassalam


like