Wednesday 30 August 2017

Orchid Walk 2017

assalamualaikum semua

entry kali ini nak kongsi aktiviti yang lain dari kebiasaan.  Biasa saya join larian, tapi kali ini aktiviti berjalan kaki pula.  Pagi-pagi lagi saya dah beratur panjang untuk mendapatkan T shirt free, tapi memang tak ada rezeki lah.  terpaksalah byr RM20 untuk sehelai T shirt.  tak apa lah.  Saiz pun dapat saiz besar 'L'  tapi sebab dah beratur kan, saya byr ajelah..

inilah muka2 ceria semasa beratur.  jam 6.30 pagi dah sampai sini.  masa ni kawan saya dah sampai dulu.  Cuma Wani dan Azim aje yang ikut sebab Izah ada aktiviti lain.



jarak jalan kaki adalah 5 km.  tapi sebab saya dah biasa berlari, bila berjalan saya rasa maca lambat sangat.  saya mengelat jugak berlari2 anak untuk cepat sampai.  bila dah sampai dapatlah medal plastik ini.  lawa jugak lah bagi saya.  berbaloi dengan harga RM20 yang dibyr. dapat T shirt dan Medal ni.  Wani dan Azim pun dapat juga.  setiap check point ada kertas yang diberi.  hanya tunjukkan 3 keping kertas dah layak dapat medal ini.  disamping itu juga dapat sandwich, air mineral 500 ml dan sebiji epal.  ada juga cabutan bertuah, tapi kami sekeluarga tak bertuah kali ini.


 

sempat juga kami bergambar kenangan bersama geng kelab kembara di sini.



selepas selesai sesi cabutan bertuah yang tak bertuah, kami pun berjalan2 meninjau pameran bunga orkid yang ada di situ.  saya kongsikan beberapa gambar di ruang pameran aygn sempat saya rakamkan bersama anak patung kesayangan Wani sebagai prop tambahan...

 


 












pada hari kedua kami datang lagi untuk meninjau2 kalau2 ada jualan murah bunga2 orkid.  tapi tak ada.  Azim dan Wani sibuk nak minta bunga orkid.  sudahnya saya belikan seorang sepokok untuk dijaga oleh mereka.  saya beli yang anak aje.  pandai2 lah mereka jaga pokok tu nanti.


Sekian, wassalam...

No comments: