Tuesday 16 July 2019

Makan angin ke Ho Chi Minh Vietnam Day 1

assalamualaikum semua

saya sambung trip ke HCM ni semula

HARI PERTAMA (pejabat Pos lama, Ben Thant market)

pada hari pertama ini jadual lawatan telah berubah disebabkan penerbangan kami ditunda sejam dari jadual asal.. redha aje lah. nak buat macam mana,,  kami sampai jam 10.30 am waktu tempatan

untuk makluman, masa di HCM vietnam adalah lewat sejam dengan Malaysia. so pandai2 lah nak set jam tu ye.  macam saya tak set pun jam tu, tp hp sy automatic set ke waktu tempatan.

disebabkan kami lewat sampai, tentatif pun berubah. kami di bawa mengunjungi Pejabat pos lama terlebih dahulu.  selepas lunch di green house restoran barulah kami check in hotel.

pandangan di hadapan pejabat pos lama yang masih beroperasi seperti biasa.

kami menginap di Ngan Ha Hotel yang terletak di kawasan Ben Thant market. betul2 berdepan dengan kawasan shopping dan pasar malam.  keluar aje dari hotel terus jumpa pasar malam.  memang senang lah.  sebaik sahaja kami selesai masuk hotel, terus letak barang dan memulakan acara running man (shopping).

pada sebelah malamnya kami dinner di Saigon Green house.  terpaksa meredah hujan untuk ke restoran tersebut yang terletak tidak jauh drpd hotel penginapan kami.